Dawn of the dead

2010-08-11 | 16:10:57 / Kategori Emma - Recension
Yes nu kommer en till recension om skräckfilm ;) Efter att ha kommit på att vi borde ha mer sånt så fick det bli lite skräckisar! :) Hoppas du får en trevlig läsning :)

Nyinspelningen av Dawn of the dead


Dawn of the dead handlar om att zombies har börjat ta över stora delar av världen, och en liten grupp människor tvivlar på regeringens ord om att hjälp kommer att finnas. Så gruppen beger sig till ett övergivet varuhus som till största delen är fritt från odöda. De lever ett jättebra liv där inne, men allt eftersom börjar livet bli till ett helvete och varuhuset känns som ett fängelse..


Den här filmen passar mig som hand i handsken.. Ni undrar säkert varför, men då kan jag berätta att jag gärna tittar på lite äckligare filmer med blod och sånt, det tål jag, men att titta på en film med förbannelser och annat sånt.. Nej usch då får jag mardrömmar ;)
Filmen är rolig, äcklig och lite småläskig här och var.  Effekterna är bara att älska - dom är jättebra gjorda! och själva filmningen likaså. Ett litet minus är att jag skulle vilja få fram lite mer panikkänslor i filmen, annars är den toppen!

Puss och kram,
Ämah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback