The Grudge 2 - förbannelsen fortsätter

2010-08-11 | 15:38:30 / Kategori Emma - Recension
Jag har faktiskt bara sett tvåan - i både engelsk och japansk version.. Så här kommer en recension om de båda! :)
Och eftersom att jag nästan aldrig tittar på skräckfilm så känns det här.. Ja lite småskumt att skriva om ;)


Karen Davis har blivit intagen på mentalsjukhus efter att hon har försökt att bränna upp ett hus hon tycker är hemsökt av något ondskefullt. Karens syster Aubrey besöker huset för att ta reda på vad som egentligen finns där inne, och om det är så ondskefullt som Karen verkligen säger. När hon sedan träffar på märkliga händelser både i och utanför huset inser hon att hon fått en förbannelse över sig..


Ja vad ska man säga.. Filmen var väldigt läskig. Men filmen är ganska välgjord faktiskt, fast väldigt overklig om man säger så. Jag hade faktiskt rätt låga förväntningar på en japansk film som gjorts om till amerikansk.

Men, jag gillar faktiskt den här filmen, även fast den var amerikansk, gillar den japanska sjukt mycket mer! Men det är en bra film, tycker att du ska se den - men se hellre den japanska!



Skriver en liten åsikt om den japanska versionen också, den som gjort att jag inte kan vara ensam i ett mörkt rum ;)

Ju-on 2 som filmen egentligen heter är den mest skrämmande filmen jag någonsin sett. Den enda gången jag egentligen var rätt lugn var i perukscenen när jag tyckte peruken såg ut som en hamster - satt då och asgarvade. Men jag tror jag aldrig har varit räddare än när jag såg denna film.. Usch den var sjukt läskig!

Men jag tycker ändå att den är sevärd, den är dock Ingenting för den som är lättskrämd!

Puss och kram,
Ämah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback