Michael Jackson

2010-07-12 | 21:57:06 / Kategori Emma - Kända Personer
Jag är säker på att alla vet vem Michael Jackson var, men vad vet ni egentligen om hans bakgrund? Jag ska skriva lite om honom hade jag tänkt. Jag själv saknar honom, Kungen av pop!

Michael Jackson föddes 1958 i Indiana, och dog år 2009 i LA (Los Angeles). Michael är känd som en av världens bästa dansare, och som den unika sångare han var. Men han var även låtskrivare, producent och skådespelare!

Michael inledde sin karriär tillsammans med sina bröder i The Jackson 5. Men senare inledde han en solokarriär.
Hans album Thriller är ett av världens mest sålda album genom tiderna.

Michael var den person som gjorde Moonwalken känd, då han "moonwalkar" i de flesta av hans videor.

Michael förekom ofta i pedofilskandaler, men jag tror inte han varit med i ens hälften av det som "kommit upp".

Många kallar även Michael för plastdocka - med tanke på alla hans operationer, men det var lite av hans "profil" precis som Lady Gaga som måste klä sig som en fjolla. haha.


Jag själv tycker att Michael Jackson var helt fantastisk! Någonting unikt för världen, och jag är riktigt glad över att han blev så känd som han blev, fast även inte - utan det hade han väl levt idag, men vad vet jag?
Jag- som många andra fans till Michael saknar honom väldigt mycket, fast för desperat bör man väl inte vara.
Hans bästa musik genom tiderna finns kvar - tack och lov! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, för han är så häpnadsväckande att man blir helt.. ja jag vet inte ens vad ordet heter nu bara för det (haha).

Nej, Michael ÄR och kommer ALLTID att vara - The king of pop!

Puss och kram,
Ämah


(by the way, erkänn att han var riktigt snygg- i alla fall på den här bilden!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback